Muutosvalmennus

Riihimäen Aurinko Apteekin apteekkarivaihdoksen yhteydessä toteutettiin mittavia muutoksia. Apteekki muutti Riihimäen Prisman kauppakäytävälle, ja samalla apteekin tilat ajanmukaistettiin vastaamaan nykypäivän asiakkaan toiveita.

Asiakkaiden hyvinvointi ja heidän lääkityksistään huolehtiminen ja sujuva asiakaspalvelu on Aurinko Apteekille tärkeää. Sen vuoksi henkilökunnan koulutukseen panostamista pidettiin välttämättömänä. Taustalla oli myös apteekkien tiukentunut talous.

Ratkaisu

Aurinko Apteekissa päätettiin järjestää kolmiosainen koulutus, joka tähtäsi asiakaspalvelu- ja myyntitaitojen kehittämiseen.

Koulutuksessa, johon koko henkilökunta osallistui, haluttiin vahvistaa apteekin uudistunutta palvelukuvaa asiakkaiden hyvinvointia edistävänä apteekkina. Koulutuksessa ohjattiin henkilökuntaa käyttämään asiantuntemustaan asiakkaan hyväksi. Henkilökuntaa rohkaistiin suosittelemaan sekä itsehoito- että reseptiasiakkaalle heidän hyvinvointiaan tukevia tuotteita, joita asiakas ei välttämättä osaa itse kysyä.

Tulokset

Henkilökunta ja apteekkari pitivät koulutusta hyvänä. Koulutus antoi valmiuksia lähestyä asiakasta uudentyyppisessä liikepaikassa.

Apteekin henkilökunta on vastannut odotusten mukaisesti nopeasti kasvavan asiakasmäärän ja apteekin reseptuuriluvun haasteisiin.